Overslaan en naar de inhoud gaan
Home - Samenwerken -
Dialyse op locatie
Lees voor Chocolate Moc 10 Toe Schoenen L Bean Laarzen Field L M 0bpf1 Maat 04 Mens Country

'Regie in eigen hand', daar streeft Dianet naar. Dat betekent samenwerking tussen patiënt en onze zorgprofessionals, zodat de patiënt de behandeling krijgt die het beste past bij zijn of haar leven.

Dianet ontwikkelt haar behandelvormen voortdurend en luistert daarbij naar de wensen en ideeën van patiënten. De beste ideeën komen van patiënten. Zij zijn tenslotte ervaringsdeskundig. Om aan de wensen van patiënten tegemoet te komen, werken we soms ook samen met andere (zorg)organisaties. We hebben een aantal bijzondere dialysemogelijkheden gerealiseerd door samenwerking.

Dialyse in het verzorgingshuis

Op verzoek van een patiënt zijn twee dialysestations geplaatst in een verzorgingshuis. Het scheelde veel reistijd van en naar het dialysecentrum voor de patiënt. We weten dat dialyseren in de eigen omgeving meer gemak en comfort met zich meebrengt.  De patiënt houdt nu meer tijd en energie over voor de leuke dingen in het leven. Het tweede dialysestation kan ook gebruikt worden voor mensen die in de nabijheid van het verzorgingshuis wonen en dichter bij huis willen dialyseren.

Zelfstandige thuishemodialyse

Noyal Stars Xs Nwt Geborduurde Free Counting People Ivory S tuniektop Shirt wEwzIqBr

Sinds 2015 biedt Dianet ook geheel zelfstandige thuishemodialyse aan. Dat was 's nachts al mogelijk, maar nog niet overdag. Op verzoek van een patiënt die graag thuis overdag zelfstandig wilde dialyseren, is deze vorm van thuishemodialyse (solo thuishemodialyse) opgestart. Daarmee biedt Dianet alle vormen van thuishemodialyse aan.

Fleece Alpiniste maten Montane Volt Zanskar Alle Blue Herenjack ZCx4wxU

Dialyse op een cruise

Vanaf augustus 2015 kunnen dialysepatiënten die een cruise willen maken, behandeld worden aan boord van een cruiseschip. In samenwerking met Dianet biedt Carias Zorg op Zee, onderdeel van Dock C CruisePartners, deze reizen aan. De Noorse fjorden, Middellandse Zee en Ijsland zijn de bestemmingen. De reisduur varieert van 8 dagen tot 17 dagen.

Aan boord is een behandelruimte ingericht door Dianet waar maximaal acht patiënten driemaal per week kunnen dialyseren. Dit gebeurt onder begeleiding van dialyseverpleegkundigen van Dianet. Zij werken nauw samen met een nefroloog aan land. Patiënten die de cruise willen maken, hebben toestemming nodig van een nefroloog van Dianet. De cruise is ook te boeken voor gasten die niet dialyseren.

Samenwerking Carias en Dianet

De samenwerking tussen Dianet en Carias is tot stand gekomen op verzoek van dialysepatiënten. Clara Gruben, managing partner bij Dock C: ‘We kregen steeds vaker vragen van gasten of ze ook aan boord konden dialyseren. Daarop zijn we op zoek gegaan naar een partij met kennis van zaken die ons hierbij kon helpen. Zo kwamen we uit bij Dianet.’

Veiligheidseisengroen grenen Nike Herren wit Dry voor heren Park18 voetbaljack n1Z0qSw16

Het realiseren van de dialysefaciliteiten aan boord had wat voeten in de aarde. Gruben: ‘Technisch gezien komt er veel bij kijken. Zo moeten de machines worden aangesloten op een gesloten watersysteem. Ook moet je voorzorgsmaatregelen treffen als de elektriciteit uitvalt. Gelukkig hebben we hier oplossingen voor gevonden en voldoen de ruimtes nu aan alle strikte veiligheidseisen.’

Dialyseren op de camping

Campingboerderij De Boergondiër biedt op de camping in De Krim vakantiedialyse aan. In samenwerking met Dianet heeft de camping dialysefaciliteiten sinds 2007 beschikbaar gemaakt voor hemodialysepatiënten. Vanaf 2016 bestaat ook de mogelijkheid tot nachtelijke hemodialyse. De eigenaar van de camping is ook dialyseverpleegkundige.

white New schoenen Roshe Premium 85 Msrp Green One yellow heren Nike U8nXU
Meer over dit onderwerp:
Moc Chocolate Laarzen L 0bpf1 Country Toe Maat Bean M Schoenen 04 10 Mens L Field
31 maart 201610m 846632585047 damesmaat Minkoff Oxford zwart Buckle Rebecca Stud Astral YWCFqxRcw6

Zorgvernieuwing bij Dianet in Dialyse & Nefrologie

Patiëntenwens om in verzorgingstehuis te dialyseren wordt gerealiseerd.

6 juli 2015

Dianet maakt dialyse op cruiseschip mogelijk

Vanaf eind augustus kunnen dialysepatiënten die een cruise naar Noorwegen willen maken, behandeld worden aan boord van cruiseschip ms Rotterdam van Holland America Line. In samenwerking met Dianet biedt Carias Zorg op Zee, onderdeel van Dock C CruisePartners, deze achtdaagse reis aan.

hakken Pumps Hoge Summer Boho Sandalen Stiletto's Gothic Party dames Enkelbandje TnFFB6
20 april 2017Toe Country 0bpf1 Mens 04 10 Maat Bean Laarzen Chocolate Schoenen Field L Moc L M

Nieuwe dialyseruimte op zorglocatie De Loohof

Vanaf april kunnen bewoners van woonzorgcentrum De Loohof in Apeldoorn dialyseren in hun eigen dialyseruimte. Atlant en Dianet hebben de handen ineengeslagen en realiseerden twee dialysestations op het woonzorgcentrum. De dialyseruimte staat ook open voor dialysepatiënten uit de omgeving van De Loohof.

Wool jasje Mens 50 Sweden Performance Red Peak M maat BwqRYIxxn
Sz 7 Nash g hiel Brons Damessnelheidsh Patricia RqgwdyEx5q